Kiedy akumulator w wózku widłowym wymaga wymiany?

wózek widłowy w warsztacieWózki widłowe są niezastąpioną pomocą w magazynach, halach produkcyjnych i na budowach, poruszając się z łatwością i przenosząc towary z miejsca na miejsce. Jednak te niezawodne maszyny, takie jak każde inne urządzenie mechaniczne, wymagają regularnej konserwacji i wymiany części. Jednym z kluczowych elementów wózka widłowego jest akumulator, który zasilający jego silnik elektryczny.

 

Co świadczy o potrzebie wymiany akumulatora?

Jednym z pierwszych objawów zużycia akumulatora jest spadek wydajności wózka widłowego. Jeśli zauważysz, że wózek działa wolniej, ma mniejszą moc lub nie jest w stanie unieść takiej samej ilości ładunku jak wcześniej, może to być sygnałem, że akumulator traci zdolność do utrzymania odpowiedniego poziomu energii.

Ponadto jeśli akumulator do wózka widłowego traci naładunek szybciej niż zwykle, może to oznaczać, że jest zużyty i wymaga wymiany. Jeśli dostrzeżesz, że często trzeba go ładować, a czas ładowania jest coraz dłuższy, może to być znak, że akumulator osiągnął już swój limit żywotności. Objawów tych nie wolno bagatelizować, ponieważ może to doprowadzić do braku niezbędnej energii dla wózka widłowego, powodując problemy z jego działaniem.

Średnia żywotność akumulatora wózka widłowego wynosi od 5 do 7 lat. Jednakże czas ten może ulec skróceniu w przypadku intensywnego użytkowania lub niewłaściwej konserwacji. Dlatego warto zwrócić uwagę na wiek akumulatora – jeśli zbliża się on do końca swojego okresu eksploatacji, należy rozważyć jego wymianę.

 

Jak dbać o akumulator?

Warto regularnie sprawdzać stan akumulatora podczas konserwacji wózka widłowego. Uszkodzenia takie jak pęknięcia, wycieki czy deformacje obudowy mogą wskazywać na konieczność wymiany akumulatora. Innym symptomem problemu może być również występowanie osadu czy korozji na biegunach akumulatora.

Warto pamiętać, że regularna konserwacja i odpowiednia eksploatacja akumulatora mogą znacząco wydłużyć jego żywotność. Należy dbać o odpowiednie ładowanie, czyszczenie biegunów oraz kontrolowanie poziomu elektrolitu.